Med junijem in novembrom 2019 smo med prebivalci, obiskovalci ter turističnimi ponudniki izvedli anketo, s katero smo analizirali odnos do turizma, profil obiskovalcev ter trajnostno usmerjenost destinacije.
Ankete so pokazale, da domačini podpirajo turizem in vidijo več pozitivnih kot pa negativnih posledic turizma. Obiskovalci so s ponudbo destinacije zadovoljni, najpogosteje pa pridejo zaradi glavnih zanimivosti, čebelarstva, pohodništva in gastronomije. Pri domačih gostih so pomemben motiv za obisk prireditve. Slovenski gostje v povprečju trošijo manj, tuji gostje pa destinacijo pogosto obiščejo iz Ljubljane ali Bleda.
Ankete so bile objavljene na spletnem portalu 1ka med 9. junijem in 24. novembrom. Vsak segment je izpolnjeval svojo anketo, skupaj pa je sodelovalo 307 oseb. Anketo smo izvedli ob pristopu v Zeleno shemo slovenskega turizma.
Rezultati ankete med prebivalci so pokazali pozitiven odnos do turizma, zaznati pa je željo, da se prebivalstvo aktivneje vključi v načrtovanje turizma. Domačini so se najbolj strinjali s trditvijo, »Podpiram turistični razvoj destinacije«, najmanj pa s trditvami »V visoki sezoni je število obiskovalcev moteče«, »Turizem v naši destinaciji povzroča onesnaževanje« in »Kot občan/ka imam možnost sodelovati pri načrtovanju trajnostnega turizma«. Iz predlogov in mnenj, ki so jih podali domačini v anketi, je razvidna ozaveščenost prebivalstva ne eni ter poznavanje projektov JZTKR na drugi strani.
Anketa med obiskovalci je bila na voljo v slovenskem in angleškem jeziku. Med angleškimi in slovenskimi gosti je zaznati nekaj razlik. Medtem ko Slovenci Radovljico obiščejo navadno od doma, jo tuji gostje pogosto obiščejo iz drugih slovenskih destinacij. Kot pričakovano sta to največkrat Ljubljana in Bled. Analiza je pokazala tudi, da slovenski gostje trošijo manj kot tuji.
Glavni motiv za obisk je ogled glavnih turističnih zanimivosti, sledijo počitek in sprostitev, pohodništvo, čebelarstvo in gastronomija. Pri slovenskih gostih je obisk pogosto povezan s prireditvami.
Z obiskom destinacije je bilo zadovoljnih 97% anketiranih. Pozitivne pohvale so podali tudi v opombah na koncu ankete, kjer so poudarili lepo mesto, mir, čistočo. Predvsem slovenski gostje destinacijo obiskujejo večkrat.
Anketo za turistično gospodarstvo so izpolnjevali predvsem ponudniki turističnih nastanitev in gostinskih storitev, pa tudi nekaj turističnih kmetij, ponudnikov doživetij in muzejev. Tudi med njimi je zaznati težnje po trajnostnem turizmu.
Podrobnejši rezultati anket so na voljo TUKAJ.
Destinacija Radol'ca in Občina Radovljica sta se s podpisom Zelene politike slovenskega turizma zavezali trajnostnemu turizmu.
S pridobitvijo znaka Slovenia Green Destination se bo občina Radovljica na slovenskem, evropskem in globalnem trgu pozicionirala kot okolju in družbi prijazna destinacija.