Skoči do osrednje vsebine

Jesenske ture – Kam radi hodimo domačini?

01.09.2022 13:56

Jesen vztrajno barva liste in spreminja naravo v čudovito sliko na platnu. Podajte se na enega od naših predlaganih tur in uživali boste v barvah jeseni in čudoviti naravi.

Izbrali smo tri lepe krožne pohodne poti, po katerih se radi sprehajamo domačini in na katerih boste uživali v pogledu na jesensko pokrajino. Prvo vse leto z veseljem obiskujejo domačini Krope in Kamne Gorice, druga je, v nekoliko drugačni obliki, priljubljena med Radovljičani tako za sprehode kot tek, tretjo pa obiskujejo družine iz cele Gorenjske ter domačini, ki si po službi ali pred nedeljski kosilom zaželijo malo rekreacije in svežega zraka.

• IZ KROPE NA VodiškO planinO

Vodiška planina jeseniČeprav Vodiška planina, ki leži na planoti Jelovica, ne ponuja čudovitega razgleda na okoliške vrhove, je dobra izletniška točka v vseh letnih časih. Gozd, ki jo objema z vseh strani, ponuja stik z naravo in mir, jeseni pa tudi čudovite barve. Če želite krožen izlet, začiniti še z odkrivanjem kulturne dediščine, za začetek poti izberite Kropo. Avto lahko pustite bodisi v trškem jedru, več prostora pa je ob cesti proti Jamniku, kmalu za zadnjimi kroparskimi hišami. Le kratka pot je do ostankov Slovenske peči, kjer že zavijete na gozdno pot. Če pokukate skozi okna kamnite stavbe, boste videli ostanke talilne peči iz 14. stoletja!

Izvir Kroparice

Prvi čudovit pogled na naravo ponuja potok Kroparica, ki buči po strmi strugi. Pot k planini se v začetku hitro vzpenja, na vmesnih delih pa lahko zadihate in uživate v pisanih krošnjah, morda celo sončnih žarkih, ki posijejo skoznje. Do Vodiške planine je ura hoje. Na planini boste uživali v pristni naravi, če pa se povzpnete na travnat hrib za Partizanskim domom, ki je odprt vse dni v letu, pa boste videli vrhove Begunjščice in Storžiča.

Za pot v dolino od mogočne lipe pred hišo sledite najširši stezi in hodite najprej z gozdom na levi strani, nato pa v gozdu zavijte desno in sledite oznakam za Kropo. Pot vas bo v Kropo pripeljala k cerkvi sv. Lenarta. Od tam se spustite do trškega jedra, kjer si lahko ogledate še zanimivosti starega fužinarskega kraja, ali pa se ob cesti in potoku Kroparica sprehodite do izhodišča.

Pogled na Kropo od cerkve sv. Lenarta, foto: Jošt Gantar

• peš Čez tri save

Most čez Savo Dolinko

Se še kje lahko na enem sprehodu sprehodite čez Savo Dolinko, Savo Bohinjko in Savo? Pri nas je to mogoče. Med domačini je zelo priljubljena pot čez tri mostove, naša različica, ki smo jo poimenovali "Čez tri Save", pa je nekoliko spremenjena. Prične se v starem mestnem jedru Radovljice, del pa vodi po tematski poti Pot ob Savi. Iz starega mestnega jedra Radovljice se po Cesti Svobode spustite proti reki Savi in že pred mostom zavijete desno.

Pot ob reki Savi

Hodite pravzaprav po tematski pohodniški poti »Pot ob reki Savi«, ki je opremljena z informacijskimi tablami ter klopmi. Sledite ji do kampa Šobec in vstopite v kamp, ki je odprt za sprehajalce. Na krožišču v kampu izberite levo ali desno pot, obe namreč pripeljeta do lesenega mosta čez reko Savo Dolinko. To je prvi od treh mostom, ki ga prečkate.

Na drugi strani zavijete levo in sledite uhojeni poti čez travnike, se rahlo povzpnete in takoj nato spustite k reki Savi Bohinjki. Prečkate most, vaš drugi na poti, na drugi strani pa zavijete levo. Naprej hodite po makadamu in nato po asfaltu ob reki Savi Bohinjki, mimo sotočja ter vse do glavne ceste Radovljica - Kropa.

Sotočje Save Bohinjke in Save Dolinke

Tam boste na vzpetini že zagledali Radovljico, vi pa prečkate še tretji most, tokrat čez reko Savo. Nazaj v mestno jedro se lahko vrnete po isti poti, kot ste prišli ali pa ob reki zavijete desno med hiše in še za nekaj časa ostanete bližje reki Savi ter zeleni naravi ob mestu Radovljica.

• klasika: na Svetega Petra

Sveti Peter jeseni

Pot na Svetega Petra imamo radi v vseh letnih časih, tudi jeseni, ko je gozd čudovito obarvan.

Tukaj je naš predlog za izlet krožna Petrova tematska pot. Pot se prične v središču Begunj na Gorenjskem, kjer ob parkirišču nasproti gostišča Pri Jožovcu stoji informativna tabla. Na grič nad Begunjami boste pristopili po gozdni stezi z južne strani. Na vrhu nadaljujte od cerkve naprej po poti do Sankaške koče. V dolino se odpravite po poti, ki pri cerkvi sv. Petra zavije levo navzdol.

V dolini vas čaka otroško igrišče, v središče vasi pa se lahko vrnete po stezi ob dnu starega smučišča. Tako boste pot zaključili s sprehodom skozi park ob graščini Katzenstein, kjer jeseni navduši kostanjev drevored. Poleg parka pa si v Begunjah na Gorenjskem lahko ogledate še druge zanimivosti in muzeje.

Park ob graščini Katzenstein

Vse predlagane pohodniške ture lahko obiščete v vseh letnih časih, izrisane pa so tudi na naši Karti pohodniških poti, ki je na voljo v TIC Radovljica in na spletni strani.

foto: Kaja Beton in Jošt Gantar

Povezane novice

4. etapa daljinske pohodne poti

Juliana Trail je priljubljena daljinska pohodniška pot okrog Triglavskega narodnega parka. Njena 4. etapa vodi iz Begunj na Gorenjskem skozi Radovljico na Bled.

Grad Kamen
Grad Kamen & dolina Draga

Območje Begunj je bogato z arheološkimi najdbami. Do njih pelje Lambergova pot, katere osrednja točka so ruševine gradu Kamen.

Planinski dom na Jelovici

Planino obdajajo obsežni gozdovi, poti pa vodijo na Jamnik in v Kropo. S kolesom pa se lahko odpeljete tudi na okoliške planine in v Bohinj.

Ob reki Savi po ribiških poteh.

Prijetno interaktivno pohodno pot spremlja reka Sava z njenim naravnim bogastvom.

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
S klikom na POTRDI soglašate z uporabo piškotkov na naših straneh.Potrdi Več o piškotkih