Skoči do osrednje vsebine

Dva manj znana razglednika na Gorenjskem

Ste prehodili že vse tematske in planinske poti v okolici Bleda in Radovljice? Se vam zdi, da ste se povzpeli že na vse razgledne točke? Razmislite še enkrat, ali pa si kar takoj poglejte naša dva pohodniška predloga za čudovit razgled.

Predstavljamo vam dve razgledni točki v bližini Radovljice, ki vas bosta nagradili s čudovitim razgledom, jeseni pa še z bogastvom jesenskega gozda. Prvi pohodniški predlog je odličen tudi za družine in majhne otroke, drugi pa je bolj za tiste, ki se radi podate na manj uhojene poti.

1. STOVC, 480 m n.v

Pravzaprav vas na tej krožni poti čakajo kar na tri razgledne točke. Nad dolino reke Save vas namreč na robu dobrav vabijo Otoški, Posavški in Zaloški Stovc. Imena so dobili po vaseh, ki ležijo tik pod njimi. To so Otoče, Posavec in Zaloše, majhne vasi na levem in desnem bregu reke Save, tik ob Gorenjski železnici med Podnartom in Radovljico.

Pot na Stovc smo mi pričeli v vasi Otoče, kjer smo parkirali v bližini železniške postaje (Na izhodišče poti se lahko pripeljete tudi z vlakom, a pohitite, saj se v drugi polovici oktobra obeta daljša zapora železniške proge zaradi obnove). Do parkirišča se pripeljete, če greste mimo železniške postaje, prečkate progo in zavijete levo proti vasi Zaloše.

Prijetna pot po gozdu

Od parkirišča greste peš naprej proti Zalošam dokler ne zasledite po nekaj minutah hoje smerokaza v gozd za "Stovc". Sledite poti rahlo levo do odcepa, ki vodi desno proti pobočju. Sledi rahel vzpon in prečenje vlake, nato pa se pot nekoliko strmeje vzpne mimo slikovitih pečin na vaši levi strani. Razgibana steza, med domačini poznana kot "štapnce", vas pripelje na vrh prelomnice, kjer nadaljujete naravnost. Steza vas pripelje do prvega razgleda - Otoškega Stovca.

Razgled z Otoškega Stovca

Na naslednjem razpotju zavijete levo in hodite ves čas po tej, nekoliko širši stezi proti vzhodu oziroma v smeri vasi Podnart. Na razpotjih greste ves čas naravnost, dokler na vaši levi strani ne zagledate urejene razgledne točke z mizo in klopmi. To je Zaloški Stovc. Na drevesu je v omarici vpisna knjiga, razgled pa nekaj korakov naprej na robu skalnate pečine. Zaloški Stovc od vseh ponuja najlepši razgled proti Kamniško Savinjskim Alpam s Storžičem.

Razgled z Zaloškega Stovca proti Storžiču

Ko se naužijete razgleda, se z razgledišča usmerite desno, na stezo, ki vodi bližje robu pečin, v prvem delu vzporedno s stezo po kateri ste prišli. Steza vsa bo pripeljala na Posavški Stovc

Razgled s Posavškega Stovca

Nadaljujete po stezi naprej in se ves čas držite desno. Pot vas bo pripeljala nazaj na "štapnce". Po poti se spustite navzdol mimo pečin ter nazaj na izhodišče.

Krožna pot vam bo vzela uro in pol, primerna pa je tudi za mlajše otroke. Razpotja sicer niso povsod označena, vendar ob upoštevanju zgornjih navodil ne bi smeli imeti težav, najverjetneje pa boste na poti srečali domačine, ki vam bodo z veseljem pomagali.

2. SUHARNA, 952 m n.v

Suharna, ki ji do nadmorske višine 1.000 metrov manjka le slabih 50 metrov, je skalnata razgledna točka na robu planote Jelovica. Ponuja razgled na spodaj ležečo Lipniško dolino ter na Ljubljansko kotlino. S pogledom od tu zaobjamete območje od Žirovnice, preko Lesc, Radovljice, Begunj vse do Brezij in naprej proti Kranju. Nad deželo se vzpenjajo vrhovi Karavank ter Kamniško Savinjskih Alp.

Razgled s Suharne

Pot na Suharno pričnete v zaselku Kolnica, ki je del vasi Spodnja Lipnica. Tam je tik pred mostom čez potok Lipnica na levi strani ceste majhno parkirišče, ki je tudi izhodišče za Vodno učno pot Grabnarca. Parkirišče se nahaja ob cesti, ki se iz glavne ceste Radovljica - Kamna Gorica v Spodnji Lipnici nasproti gostišča Krona odcepi proti Jelovici. Že na parkirišču boste zasledili smerokaz, smerokazi za "Suharno" pa vas bodo spremljali po celotni poti.

Najprej hodite po gozdnem kolovozu in kmalu že lahko občudujete prve razglede na dolino, saj se pot precej strmo vzpenja. Kasneje se kolovoz spremeni v ozko stezo. Nekje na polovici vzpona, na nadmorski višini 747 m vas pričaka urejeno mesto za postanek - "Počivav", s klopjo in razpelom.

Počivav ob poti na Suharno

Nadaljujete po poti in prispete na gozdno pot, kjer greste levo in potem desno navzgor. Po uri hoje prispete na vrh, tam pa nekaj časa hodite po robu, dokler ne prispete do razgledne točke z mizo in klopjo.

Razgled s Suharne

Pot na Suharno je vrisana tudi na zemljevidu v aplikaciji OutdoorActive. Oglejte si zemljevid poti.

Mi smo se na obe razgledni točki odpravili ob koncu poletja, še preden se je listje obarvalo jesensko, a komaj čakamo, da ju obiščemo v jesenski preobleki. Na poteh nas namreč ves čas spremljajo listavci, pogled na jesensko obarvane gozdove v dolini pa bo še lepši kot sicer.

Vas zanimajo še druge poti v Radovljici? Oglejte si tematske poti, ali pa ostale pohodniške predloge

Predlogi za letošnjo jesen pa so zbrani tule.

Povezane novice

01.09.2023 08:00
Narava, kultura in odlična kulinarika

Jesen je izvrsten čas za izlete po Sloveniji. Naj bodo to pohod v naravo ali spoznavanje kulturne dediščine, vsekakor k njim sodi tudi obisk dobre gostilne. Preberite naše tokratne predloge za jesenski izlet v okolico Radovljice.

01.09.2022 13:56
Tri krožne ture za vse letne čase

Jesen vztrajno barva liste in spreminja naravo v čudovito sliko na platnu. Podajte se na enega od naših predlaganih tur in uživali boste v barvah jeseni in čudoviti naravi.

Lipniška dolina jeseni
Kovana lepota narave

Lipniška dolina navdušuje z neokrnjeno naravo ter dediščino kovaštva v Kropi in Kamni Gorici.

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
S klikom na POTRDI soglašate z uporabo piškotkov na naših straneh.Potrdi Več o piškotkih